نوشته شده توسط : setareh mohammadi

در دسته بندی کلی تحلیل مشتری، هفت نوع تحلیل وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تحلیل میزان رضایت مشتری: در تحلیل رضایت مشتری شما بررسی می‌کنید که آیا مشتری از شما راضی است یا خیر؟!
تحلیل ارزش طول عمر مشتری یا (Customer lifetime value): ارزشی که مشتری برای شما (در طول دوره ای که مشتریتان بوده) چقدر بوده است؟
تحلیل دسته‌بندی مشتری: دسته بندی مشتریان براساس معیارهای مختلف مانند موقعیت جغرافیایی، بودجه و ... صورت می‌گیرد و باید برای هر کدام استراتژی مشخصی برای فروش داشته باشید.
تحلیل کانال فروش: بررسی و تحلیل بهترین کانال‌های فروش یکی از مهم ترین انواع تحلیل فروش است.
تحلیل وب‌ سایت: اگر کسب و کار شما دارای وب سایت بوده و در آن بستر فعالیت می‌کند باید تحلیل وب سایت را در اولویت قرار دهید.
تحلیل شبکه‌های اجتماعی: امروزه همه افراد به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند بنابراین تحلیل شبکه اجتماعی می‌تواند منجر به اطلاعات مفیدی شود. اهمیت شبکه های اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست زیرا یک مشتری ناراضی می‌تواند به راحتی باعث ناراضی کردن سایر مشتریان بالقوه و بالفعل شود.
تحلیل ریزش مشتری: در اصول بازاریابی یکی از مباحثی که همیشه مطرح می‌شود این است که حفظ و نگهداری مشتریان فعلی از جذب مشتریان جدید آسان تر است. در تحلیل ریزش مشتری، تعداد مشتریانی که در یک بازه یک ساله محصول یا خدمت را ترک کرده اند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

تحلیل مشتری می‌تواند در بلند مدت به موفقیت کسب و کار در فضای رقابتی امروز کمک کند در نتیجه مدیران باید آن را جدی گرفته و از متخصصین حوزه بازاریابی و تحلیل مشتری برای این کار کمک بگیرند.

 

بررسی انواع داده های تحلیل مشتری در سایت سانسل

 





:: برچسب‌ها: تحلیل مشتری , تحلیل داده مشتری , تحلیل مشتری مداری , تحلیل مشتریان هدف , تحلیل رفتار مشتری ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: